SignUp
Ukrainian Biodiversity Information Network
Національна мережа інформації з біорізноманіття
  Catalogue »  Animalia »  Arthropoda »  Insecta »  Coleoptera »  Polyphaga »  Cucujiformia »  Cleroidea »  Cleridae Latreille, 1802
  Family: Cleridae Latreille, 1802
Pages: 1    Images: 1...30 (30)
«««    [1]    »»»
ZoomRelated images: 4
 
Necrobia violacea
  Adult
Serhij oksenenko

  24.03.2023 16:24:13
24.03.2023 19:40:31    #281251
IMG_20230324_192908.jpg
Comments: 5
UA·Kyivska oblast·Bila Tserkva ra...
24.03.2023 (24.03.2023 16:24:14)
 25.03.2023 04:23:51   Serhij oksenenko
Дякую за інформацію...
ZoomRelated images: 4
 
Necrobia violacea
  Adult
Serhij oksenenko

  24.03.2023 16:24:13
24.03.2023 19:40:31    #281251
IMG_20230324_192908.jpg
Comments: 5
UA·Kyivska oblast·Bila Tserkva ra...
24.03.2023 (24.03.2023 16:24:14)
 25.03.2023 00:23:28   Triplaxxx
Жуків цього роду саме й приваблює жир, що окислюється. Тому вони нерідко зустрічаються на муміфікованих трупах тварин та на кістках.
ZoomRelated images: 4
 
Necrobia violacea
  Adult
Serhij oksenenko

  24.03.2023 16:24:13
24.03.2023 19:40:31    #281251
IMG_20230324_192908.jpg
Comments: 5
UA·Kyivska oblast·Bila Tserkva ra...
24.03.2023 (24.03.2023 16:24:14)
 24.03.2023 22:48:29   Serhij oksenenko
Мене найбільше вразило те, що цих жуків зацікавив жир. Ніколи раніше не спостерігав таких жуків.
ZoomRelated images: 4
 
Necrobia violacea
  Adult
Serhij oksenenko

  24.03.2023 16:24:13
24.03.2023 19:40:31    #281251
IMG_20230324_192908.jpg
Comments: 5
UA·Kyivska oblast·Bila Tserkva ra...
24.03.2023 (24.03.2023 16:24:14)
 24.03.2023 21:04:35   Serhij oksenenko
Вид визначений, але таксон чомусь не відображається.. Дякую за визначення..
ZoomRelated images: 4
 
Necrobia violacea
  Adult
Serhij oksenenko

  24.03.2023 16:24:13
24.03.2023 19:40:31    #281251
IMG_20230324_192908.jpg
Comments: 5
UA·Kyivska oblast·Bila Tserkva ra...
24.03.2023 (24.03.2023 16:24:14)
 24.03.2023 20:30:18   Triplaxxx
Взагалі то, вид було визначено.
ZoomRelated images: 4
 
Opetiopalpus sabulosus
  Adult
Ruslan Mishustin

  
14.04.2021 22:39:36    #193939
2wD17_3638.jpg
Comments: 2
UA·Khersonska oblast
12.04.2021
 15.04.2021 00:08:24   Ruslan Mishustin
Благодарю :)
ZoomRelated images: 4
 
Opetiopalpus sabulosus
  Adult
Ruslan Mishustin

  
14.04.2021 22:39:36    #193939
2wD17_3638.jpg
Comments: 2
UA·Khersonska oblast
12.04.2021
 15.04.2021 00:02:06   Triplaxxx
Opetiopalpus sabulosus (Motschulsky, 1840).
ZoomRelated images: 2
 
Tillus elongatus
 
Rostyslav Yurechko

  22.06.2018 20:43:47
22.06.2018 21:31:43    #76969
DSCN3616.JPG
Comments: 1
UA·Lvivska oblast·Zolochiv raion_
Sasiv
20.05.2018
 23.06.2018 12:25:15   Rostyslav Yurechko
Zoom
 
Opilo mollis
  Adult
Rostyslav Yurechko

  
06.06.2018 19:14:15    #74030
DSCN2928_1500x1238.jpg
Comments: 1
UA·Lvivska oblast·Zolochiv raion_
Bilyi Kamin
12.05.2018
 06.06.2018 19:18:10   barry
? Opilo mollis
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 31.03.2018 18:12:04   Gansucha
Іще нюанс: є ще ж Бджоложук звичайний, або Пістряк бджолиний (Trichodes apiarius), а він і жук на фото - з різних родів.
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 31.03.2018 18:10:46   Semyon
Так, гриб. Але літературне значення (за Академічним словником укр. мови) все ж таки - прищ (+ синоніми). А ми ж шукаємо для жука все ж таки не регіональне, а загальномовне імя. До того ж, він з гирибами ніяк, здається, не повязаний.
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 31.03.2018 18:06:36   Gansucha
Порився дещо : з того. що знайшов Микола Юнаков, випливає, що пістряк - не калька з росйської, тут я помилився.
Є ще один пістряк - гриб у Карпатах...
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 31.03.2018 17:53:59   Semyon
Цікава думка, але... Жук є хижаком, так що навряд.
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 31.03.2018 17:34:26   Gansucha
Іще, на рахунок "духовенства". Цікавою була б назва жук-духівник, або жук-пастир(пастор), якщо це можна пов'язати з етологією жука.
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 31.03.2018 17:26:25   Gansucha
31.03.2018 15:39:20 - Nikolai Yunakov:
Вікторе, перепрошую, а що на цей рахунок: http://sum.in.ua/s/pistrjavyj

З того ж джерела:
http://sum.in.ua/s/pistrjak
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 31.03.2018 13:45:26   Semyon
Так, з мовниками треба порадитись. Але ми вже дещо полегшили їм роботу...
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 31.03.2018 13:39:20   Nikolai Yunakov
Вікторе, перепрошую, а що на цей рахунок: http://sum.in.ua/s/pistrjavyj
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 31.03.2018 13:35:38   Gansucha
О, Клерус - звучить !!!)
Згоден, видовий епітет "підрізаний, вкорочений" до жука не застосуєш.
Думаю, спочатку, треба український відовідник знайти до назви родини ос Mutillidae та відштовхуватись від нього.
Якщо залишати, то я не певен, що пишеться "мутілоподібний",а не "мутилоподібний" (без мовників все одно не обійтись)
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 31.03.2018 12:38:40   Semyon
Не знав про таке значення слова "Пістряк".Так, мутілоподібний - не гарно звучить для пересічного вуха, але для ентомолога це чітка вказівка на те, що комаха схожа на самку оси-мутіліди (тому жук і одержав таку назву латиною). Ос же охрестили "понівеченими" гадаю, через те, що їхні самки не мають крил. Навряд чи варто використовувавти прямий переклад слова mutilloides - усі варіанти ніяк не повязані з виглядом жука і виглядають досить кострубато: "понівеченоподібний", "безрогоподібний" і т.і. Нічим не краще, ніж "пістряк = прищ. А Clerus - це у перекладі "духовенство" (!). Тож, переклади назв таксонів, у більшості випадків, - хибний шлях. Як на мене, чим більше побутова назва схожа на латинську, тим краще, тим зручніше, бо людині, яка трохи обізнана у комахах, легше второпати, про яку тварину йдеться. Я за варіант "Клерус мутілоподібний"
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 31.03.2018 12:11:45   ukrbin_team
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 31.03.2018 11:49:30   Gansucha
Не думаю, що ця "українська" назва вдала: пістряк українською (з того, що знайшов) - це прищ,а називати шляхетного жука прищем язик не повертається.
Переклад, який використовуєтья - то лише калька від російського "пестрый", що перекладається як "строкатий" (відповідного перекладу для іменника "пестряк" в українській просто немає). Варто порадитися з філологами.
Стосовно видового епітета: мутилоподібний просто не звучить, чи не ліпше використати одну із версій перекладу з латини слова "mutilus". або "mutilo":
1) понвечений, знівечений, скалічений
2) однорогий, безрогий
3) зіжмаканий
4) підрізаний, вкорочений
Тут уже варто консультуватися з колеоптерологами, бо не зовсім зрозуміло, чому автор так назвав жука (осу) латиною. Можливі й інші видові епітети, які підкреслюють його особливості, відмінності від інших представників роду.
http://linguaeterna.com/vocabula/show.php?n=28837
http://linguaeterna.com/vocabula/show.php?n=28836
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 20.03.2018 20:24:45   Eduard
20.03.2018 22:15:06 - Nikolai Yunakov:
Эдуард, думаю Semyon Volovnik прав, и мы внесем в базу данных название "пістряк мутілоподібний" пестряк мутилоподобный. Используйте, пожалуйста, его со ссылкой на нашу базу :)

Хорошо! А то у меня в начале, до входа на этот сайт, вообще получалось Пiстряк Пiстряковий!))) Прямо как фамилия и отчество!))
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 20.03.2018 20:15:06   Nikolai Yunakov
Эдуард, думаю Semyon Volovnik прав, и мы внесем в базу данных название "пістряк мутілоподібний" пестряк мутилоподобный. Используйте, пожалуйста, его со ссылкой на нашу базу :)
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 20.03.2018 19:50:33   Eduard
20.03.2018 21:44:35 - Semyon:
Маркевич, Олександр Прокопович.
Російсько-українсько-латинський зоологічний словник. Термінологія і номенклатура/ О. П. Маркевич, К. І. Татарко; АН УРСР, Ком. наук. термінології. – Київ: Наук. думка, 1983. – 410 c.
.

Спасибо огромное! Буду пробовать искать!
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 20.03.2018 19:46:34   Eduard
Я понял. Спасибо за ответы! Еще бы сотрудникам музея это объяснить как то!))) Я так и говорил, что не на всех жуков названия будут на украинском, но услышал в телефон, что названия должны быть и всё! )) Еще раз спасибо, буду как то выкручиваться!
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 20.03.2018 19:44:35   Semyon
Маркевич, Олександр Прокопович.
Російсько-українсько-латинський зоологічний словник. Термінологія і номенклатура/ О. П. Маркевич, К. І. Татарко; АН УРСР, Ком. наук. термінології. – Київ: Наук. думка, 1983. – 410 c.
Номенклатура во 2-м томе. Само собой, словарь неполон, не уверен, что там есть пестряки. Названия "немкоподобный" логично, но выглядит очень "неполиткорректно" относительно немецких дам... Может быть, лучше всего просто транслитерировать латынь: "Пістряк мутілопїдібний".
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 20.03.2018 19:36:54   Nikolai Yunakov
Такого словаря не существует. И сомнительно, чтоб он появился, ввиду трудоемкости и бессмысленности составления такого словаря. Учитывая, что названий организмов давно перевалило за 1.7 миллиона. Кто этим будет заниматься, а главное зачем? Можно предположить, что когда-нибудь составят б.м. полный словарь высших таксонов и названий видов имеющих хозяйственное значение.
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 20.03.2018 19:24:51   Eduard
Спасибо большое за такой быстрый ответ! Если можно, подскажите пожалуйста какую нибудь литературу или справочник, возможно латинско-украинский словарь с названиями жуков. Делаю коллекцию, а с украинскими названиями большие трудности. Выехать в город, библиотеку, нет возможности. Заранее спасибо!
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 20.03.2018 19:18:36   Nikolai Yunakov
Думаю, на украинском его просто не существуєт. Я бы образовал название от русского перевода латыни что-то типа "пестряк немкоподобный" Можно поиграть с образованием украинского названия
ZoomRelated images: 2
 
Clerus mutillarius
  Adult
barry

  15.06.2014 12:36:45
17.06.2017 17:02:38    #24764
CRW_74151.jpg
Comments: 21
UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion
Харьковская обл., Дергачёвский р-...
15.06.2014
 20.03.2018 19:14:28   Eduard
Подскажите, как будет название жука на украинском?
«««    [1]    »»»
  Query time: 3.544 / 3.544 sec.
Online: 149 unregistered users

BugGallery v.1.4   © UkrBIN.   PHP v. 7.2.24-0ubuntu0.18.04.17,   MySQL v. 5.7.42-0ubuntu0.18.04.1 (mysqli).