|
|
Family: Cleridae
|
Страниц: 1 Изображения: 1...30 (30) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
««« [1] »»» | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Necrobia violacea
24.03.2023 16:24:13 24.03.2023 19:40:31 #281251 IMG_20230324_192908.jpg Комментарии: 5 UA·Kyivska oblast·Bila Tserkva ra... 24.03.2023 (24.03.2023 16:24:14)
25.03.2023 04:23:51 Serhij oksenenko
Дякую за інформацію...
|
Necrobia violacea
24.03.2023 16:24:13 24.03.2023 19:40:31 #281251 IMG_20230324_192908.jpg Комментарии: 5 UA·Kyivska oblast·Bila Tserkva ra... 24.03.2023 (24.03.2023 16:24:14)
25.03.2023 00:23:28 Triplaxxx
Жуків цього роду саме й приваблює жир, що окислюється. Тому вони нерідко зустрічаються на муміфікованих трупах тварин та на кістках.
|
Necrobia violacea
24.03.2023 16:24:13 24.03.2023 19:40:31 #281251 IMG_20230324_192908.jpg Комментарии: 5 UA·Kyivska oblast·Bila Tserkva ra... 24.03.2023 (24.03.2023 16:24:14)
24.03.2023 22:48:29 Serhij oksenenko
Мене найбільше вразило те, що цих жуків зацікавив жир. Ніколи раніше не спостерігав таких жуків.
|
Necrobia violacea
24.03.2023 16:24:13 24.03.2023 19:40:31 #281251 IMG_20230324_192908.jpg Комментарии: 5 UA·Kyivska oblast·Bila Tserkva ra... 24.03.2023 (24.03.2023 16:24:14)
24.03.2023 21:04:35 Serhij oksenenko
Вид визначений, але таксон чомусь не відображається.. Дякую за визначення..
|
Necrobia violacea
24.03.2023 16:24:13 24.03.2023 19:40:31 #281251 IMG_20230324_192908.jpg Комментарии: 5 UA·Kyivska oblast·Bila Tserkva ra... 24.03.2023 (24.03.2023 16:24:14)
24.03.2023 20:30:18 Triplaxxx
Взагалі то, вид було визначено.
|
Opetiopalpus sabulosus
14.04.2021 22:39:36 #193939 2wD17_3638.jpg Комментарии: 2 UA·Khersonska oblast 12.04.2021
15.04.2021 00:08:24 Ruslan Mishustin
Благодарю :)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opetiopalpus sabulosus
14.04.2021 22:39:36 #193939 2wD17_3638.jpg Комментарии: 2 UA·Khersonska oblast 12.04.2021
15.04.2021 00:02:06 Triplaxxx
Opetiopalpus sabulosus (Motschulsky, 1840).
|
Tillus elongatus
22.06.2018 20:43:47 22.06.2018 21:31:43 #76969 DSCN3616.JPG Комментарии: 1 UA·Lvivska oblast·Zolochiv raion_ Sasiv 20.05.2018
23.06.2018 12:25:15 Rostyslav Yurechko
Thank you, Alexey.
https://ru.wikipedia.org/wiki/Tillus_elongatus |
Opilo mollis
06.06.2018 19:14:15 #74030 DSCN2928_1500x1238.jpg Комментарии: 1 UA·Lvivska oblast·Zolochiv raion_ Bilyi Kamin 12.05.2018
06.06.2018 19:18:10 barry
? Opilo mollis
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
31.03.2018 18:12:04 Gansucha
Іще нюанс: є ще ж Бджоложук звичайний, або Пістряк бджолиний (Trichodes apiarius), а він і жук на фото - з різних родів.
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
31.03.2018 18:10:46 Semyon
Так, гриб. Але літературне значення (за Академічним словником укр. мови) все ж таки - прищ (+ синоніми). А ми ж шукаємо для жука все ж таки не регіональне, а загальномовне імя. До того ж, він з гирибами ніяк, здається, не повязаний.
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
31.03.2018 18:06:36 Gansucha
Порився дещо : з того. що знайшов Микола Юнаков, випливає, що пістряк - не калька з росйської, тут я помилився.
Є ще один пістряк - гриб у Карпатах... |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
31.03.2018 17:53:59 Semyon
Цікава думка, але... Жук є хижаком, так що навряд.
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
31.03.2018 17:34:26 Gansucha
Іще, на рахунок "духовенства". Цікавою була б назва жук-духівник, або жук-пастир(пастор), якщо це можна пов'язати з етологією жука.
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
31.03.2018 17:26:25 Gansucha
31.03.2018 15:39:20 - Nikolai Yunakov: Вікторе, перепрошую, а що на цей рахунок: http://sum.in.ua/s/pistrjavyj З того ж джерела: http://sum.in.ua/s/pistrjak |
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
31.03.2018 13:45:26 Semyon
Так, з мовниками треба порадитись. Але ми вже дещо полегшили їм роботу...
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
31.03.2018 13:39:20 Nikolai Yunakov
Вікторе, перепрошую, а що на цей рахунок: http://sum.in.ua/s/pistrjavyj
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
31.03.2018 13:35:38 Gansucha
О, Клерус - звучить !!!)
Згоден, видовий епітет "підрізаний, вкорочений" до жука не застосуєш. Думаю, спочатку, треба український відовідник знайти до назви родини ос Mutillidae та відштовхуватись від нього. Якщо залишати, то я не певен, що пишеться "мутілоподібний",а не "мутилоподібний" (без мовників все одно не обійтись) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
31.03.2018 12:38:40 Semyon
Не знав про таке значення слова "Пістряк".Так, мутілоподібний - не гарно звучить для пересічного вуха, але для ентомолога це чітка вказівка на те, що комаха схожа на самку оси-мутіліди (тому жук і одержав таку назву латиною). Ос же охрестили "понівеченими" гадаю, через те, що їхні самки не мають крил. Навряд чи варто використовувавти прямий переклад слова mutilloides - усі варіанти ніяк не повязані з виглядом жука і виглядають досить кострубато: "понівеченоподібний", "безрогоподібний" і т.і. Нічим не краще, ніж "пістряк = прищ. А Clerus - це у перекладі "духовенство" (!). Тож, переклади назв таксонів, у більшості випадків, - хибний шлях. Як на мене, чим більше побутова назва схожа на латинську, тим краще, тим зручніше, бо людині, яка трохи обізнана у комахах, легше второпати, про яку тварину йдеться. Я за варіант "Клерус мутілоподібний"
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
31.03.2018 12:11:45 ukrbin_team
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
31.03.2018 11:49:30 Gansucha
Не думаю, що ця "українська" назва вдала: пістряк українською (з того, що знайшов) - це прищ,а називати шляхетного жука прищем язик не повертається.
Переклад, який використовуєтья - то лише калька від російського "пестрый", що перекладається як "строкатий" (відповідного перекладу для іменника "пестряк" в українській просто немає). Варто порадитися з філологами. Стосовно видового епітета: мутилоподібний просто не звучить, чи не ліпше використати одну із версій перекладу з латини слова "mutilus". або "mutilo": 1) понвечений, знівечений, скалічений 2) однорогий, безрогий 3) зіжмаканий 4) підрізаний, вкорочений Тут уже варто консультуватися з колеоптерологами, бо не зовсім зрозуміло, чому автор так назвав жука (осу) латиною. Можливі й інші видові епітети, які підкреслюють його особливості, відмінності від інших представників роду. http://linguaeterna.com/vocabula/show.php?n=28837 http://linguaeterna.com/vocabula/show.php?n=28836 |
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
20.03.2018 20:24:45 Eduard
20.03.2018 22:15:06 - Nikolai Yunakov: Эдуард, думаю Semyon Volovnik прав, и мы внесем в базу данных название "пістряк мутілоподібний" пестряк мутилоподобный. Используйте, пожалуйста, его со ссылкой на нашу базу :) Хорошо! А то у меня в начале, до входа на этот сайт, вообще получалось Пiстряк Пiстряковий!))) Прямо как фамилия и отчество!)) |
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
20.03.2018 20:15:06 Nikolai Yunakov
Эдуард, думаю Semyon Volovnik прав, и мы внесем в базу данных название "пістряк мутілоподібний" пестряк мутилоподобный. Используйте, пожалуйста, его со ссылкой на нашу базу :)
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
20.03.2018 19:50:33 Eduard
20.03.2018 21:44:35 - Semyon: Маркевич, Олександр Прокопович. Спасибо огромное! Буду пробовать искать! |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
20.03.2018 19:46:34 Eduard
Я понял. Спасибо за ответы! Еще бы сотрудникам музея это объяснить как то!))) Я так и говорил, что не на всех жуков названия будут на украинском, но услышал в телефон, что названия должны быть и всё! )) Еще раз спасибо, буду как то выкручиваться!
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
20.03.2018 19:44:35 Semyon
Маркевич, Олександр Прокопович.
Російсько-українсько-латинський зоологічний словник. Термінологія і номенклатура/ О. П. Маркевич, К. І. Татарко; АН УРСР, Ком. наук. термінології. – Київ: Наук. думка, 1983. – 410 c. Номенклатура во 2-м томе. Само собой, словарь неполон, не уверен, что там есть пестряки. Названия "немкоподобный" логично, но выглядит очень "неполиткорректно" относительно немецких дам... Может быть, лучше всего просто транслитерировать латынь: "Пістряк мутілопїдібний". |
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
20.03.2018 19:36:54 Nikolai Yunakov
Такого словаря не существует. И сомнительно, чтоб он появился, ввиду трудоемкости и бессмысленности составления такого словаря. Учитывая, что названий организмов давно перевалило за 1.7 миллиона. Кто этим будет заниматься, а главное зачем? Можно предположить, что когда-нибудь составят б.м. полный словарь высших таксонов и названий видов имеющих хозяйственное значение.
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
20.03.2018 19:24:51 Eduard
Спасибо большое за такой быстрый ответ! Если можно, подскажите пожалуйста какую нибудь литературу или справочник, возможно латинско-украинский словарь с названиями жуков. Делаю коллекцию, а с украинскими названиями большие трудности. Выехать в город, библиотеку, нет возможности. Заранее спасибо!
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
20.03.2018 19:18:36 Nikolai Yunakov
Думаю, на украинском его просто не существуєт. Я бы образовал название от русского перевода латыни что-то типа "пестряк немкоподобный" Можно поиграть с образованием украинского названия
|
Clerus mutillarius - пестряк мути...
15.06.2014 12:36:45 17.06.2017 17:02:38 #24764 CRW_74151.jpg Комментарии: 21 UA·Kharkivska oblast·Derhachi raion Харьковская обл., Дергачёвский р-... 15.06.2014
20.03.2018 19:14:28 Eduard
Подскажите, как будет название жука на украинском?
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
««« [1] »»» |
BugGallery v.1.4 © UkrBIN. PHP v. 7.2.24-0ubuntu0.18.04.17, MySQL v. 5.7.42-0ubuntu0.18.04.1 (mysqli).